vrijdag 10 augustus 2012

Dressuur

Buiten dat Rakesh en ik veel door het bos rijden. Doen we ook nog wel eens een uurtje dressuur. Nou heb ik de anderhalf jaar dat ik Rakesh heb al geen dressuurles gehad en daar werd het toch wel weer tijd voor. Afgelopen woensdag hadden we voor het eerst weer eens echt dressuurles!
Voor een eerste les ging het best goed. We hadden ons veel dingen aangewend die niet goed waren dus nu aan mij de taak die ook allemaal weer af te leren. Ik denk dat dat wel wat moeite gaat kosten maar uiteindelijk zal het vast lukken! De les was heel leerzaam voor mij en voor Rakesh en na de tijd had hij wel even nodig om alles mentaal te verwerken.

Ook hebben we laatst een dressuurwedstrijdje gereden. Op stal werd een onderling wedstrijdje georganiseerd en uiteraard doen we dan gewoon mee voor de lol.
Iedereen moest al vroeg aanwezig zijn en het was dan ook erg gezellig zo vroeg. Om 10u was de eerste ruiter aan de beurt en om iets voor elf moest ik met Rakesh. Ik vond zelf dat hij  niet zo lekker liep, we hadden niet goed kunnen losrijden omdat de buitenbak een grote modderpoel was. Rakesh liep wel heel braaf en deed gewoon wat ik vroeg wat uiteindelijk resulteerde in een 4de plaats. Onze prijs was een zak paardensnoepjes en die is inmiddels al bijna leeg.

Na het dressuurproefje hadden we 's middags ook nog een vaardigheidsproef. Deze proef bestond uit hindernissen uit de trail gecombineerd met objecten voor schriktraining. Eerst kregen we uitleg over hoe we het parcours moesten rijden en wat de regels waren. Je kon 3 punten per hindernis verdienen als je er zonder hulp door kwam, 2 punten als je hulp nodig had, 1 punt als je er af moest en extra punten voor de stijl. Eerst moest je over 3 balkjes, vervolgens om 3 pionnen sturen met 1 hand, daarna tussen 2 parasols door en dan over het bruggetje, hierna moest je een hekje open en weer dicht doen, over een stuk tapijt stappen en door de smalle doorgang naar de L-vorm waar je met 1 hand door moest sturen. Dit alles deed Rakesh erg braaf, behalve bij het bruggetje en het stuk tapijt. Dit was toch wel wat spannender maar we kwamen er uiteindelijk zonder hulp of af te stappen overheen.
Ook zijn er foto's gemaakt maar die volgen snel in een eigen berichtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten